GOLDEN NEWS

ADC Wettbewerb

Wir freuen uns sehr, dass wir beim ADC Wettbewerb 2019 für unsere UNICEF-Kampagne ‚Astronaut‘ in der Kategorie ‚Digitale Kampagne‘ eine Auszeichnung erhalten haben. Somit gehören wir zu den zehn besten digitalen Kampagnen.

Unser erster Preis und dann noch beim größten und wichtigsten Kreativwettbewerb im deutschsprachigen Raum!

Herzlichen Dank an Alexander Gerst für seinen überirdischen Einsatz, Sido und Andreas Bourani für die tolle Vorlage und UNICEF für den Mut mit uns das Projekt umzusetzen.

Wanted!

Golden Claim möchte sich verstärken. Für mehr Infos klickt hier.

UNICEF Inspire Awards 2019

Wir freuen uns sehr, dass wir für den weltweiten Wettbewerb von UNICEF-Kampagnen mit unserer Astronaut-Kampagne nominiert wurden. Wir stehen mit vier anderen großartigen Kampagnen auf der Shortlist und fiebern der Entscheidung entgegen.

Inspire Award
UDO LINDENBERG / UNICEF

Udo Lindenberg and UNICEF go together to peace and everybody (including us, of course) is joining.

Udo Lindenberg
STIFTUNG RTL / DFB

The German Football Association (DFB) and the "Stiftung RTL - Wir helfen Kindern e.V." work closely together to support children in Germany and around the world, including the Initiative ‚AmpuKids‘.

Stiftung RTL / DFB
Ad Alliance

The TV portfolio 2019 in 90 seconds: The perfect environment for cross-media advertising campaigns of the Ad Alliance. And we made the spot !

Die größte Theateraktion Deutschlands

On May 11th at 12.19 o'clock the "Theater of the 10.000" takes place.
At 100 locations, 100 people will perform together under the direction of Petra Leonie Pichler.
We shot various spots for the patron UNICEF Germany and developed the keyvisual. Eight actors stood in front of Andreas Zickgraf's camera in the Cologne studio Planet Nippes.
Until May we will advertise on all social media networks.
So, visit: theaterder10000.de log in, like us on all social platforms, share us, recommend us and tell everybody!

RTL Group Management Summit 2018 in Luxembourg

29th & 30th of November 2018: The audiovisual support: trailers and event videos were produced by Golden Claim.
The aftermovie:

Thumbnail Summit
20. International Eyes & Ears Awards in Munich

23rd of October 2018: The show began with an amazing audiovisual, because the opener came from: US

Referenz Eyes and Ears
Website

20th of Oktober 2018: We made it – we are online! Many thanks to all who helped.

Golden Boy

2nd of Oktober 2018: The office has been running for just under 4 months and already the first offspring is here. Congratulations to our producer Tommy Dettinger on the birth of his first son Maximilian Fitz.

Opening Party

7th of September: In honour of our opening we threw a summer party. A good occasion to get to know us and our premises. For the catering of our guests we got help from our office neighbors: street-kitchen.de.

The golden door is open now

1st of June 2018: Golden Claim starts its work.
On our premises of the "alte Schirmfabrik – Köln Bickendorf" we say: And action!